یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رییس سازمان رگولاتوری:

رگولاتوری و اپراتورها باید به ادبیاتی مشترک برسند

کرم پور

یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱:۰۰


رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پنجمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات با عنوان رگولاتوری گفت: هراقدام رگولاتوری باید در جهت حمایت از رگولاتورها انجام شود و اپراتورها هم باید اقدامات رگولاتوری را با نگرشی مثبت دنبال کنند.

وایمکس نیوز - محمد کرم پور با بیان این مطلب گفت: رگولاتوری یک نهاد تخصصی مقررات گذار با هدف نظام دهی به مسایل ذینفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که به هیچ وجه نه قصد فرماندهی و ورود به مسایل آنها را دارد و نه می خواهد بی تفاوت به مسایل ذینفعان این بخش آنها را به حال خود رها کند.
وی افزود: رگولاتوری زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارتخانه نیز زیر نظر دولت مسوول وضع مقررات، سامان دهی و نظارت بر ذینفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این همایش نیز فرصت خوبی برای آشنا کردن اپراتورها، مردم، رسانه ها و همکاران سازمان رگولاتوری خواهد بود.
به گفته کرم پور آنچه در روابط دو سویه رگولاتوری و اپراتورها دارای اهمیت است را می توان در دو مورد خلاصه کرد.
وی گفت: اول اینکه وقتی رگولاتور با ارایه مجوز به اپراتور دست به خلق ارایه کننده خدمتی جدید می کند باید درنظر بگیرد که این اپراتور به چه چیزهایی نیاز دارد و به لحاظ قانونی از وی حمایت کند.
کرم پور در ادامه گفت: نوع این حمایت باید به گونه ای باشد که تمامی ISP ها، PAP ها و اپراتورهای موبایل باید به این عقیده برسند که رگولاتور در هر اقدامی نفع آنها را در نظر می گیرد.
وی گفت: به عنوان مثال اگر رگولاتور تذکری در مورد کیفیت خدمات به اپراتوری می دهد باید به گونه ای عمل کرده باشد که اپراتور به این تعبیر برسد که رگولاتور می خواهد با این تذکرات باعث افزایش سوددهی اپراتور و رضایت مشتری شود.
رییس سازمان رگولاتوری به عنوان نکته دوم در روابط دوسویه اپراتور و مشتری ارتباط مستمر سازمان و اپراتورها را مطرح کرد و گفت: اگر ارتباطات بین رگولاتور و اپراتورها مستمر و زیاد باشد می توانند به ادبیاتی مشترک برسند، حتی اپراتورها در این ارتباط اگر به تنظیم قانونی نیاز داشته باشند می توانند آن قانون را با کمک رگولاتوری به تصویب برسانند.
 

سرمایه گذار خارجی؛ گزینه ششم
کرم پور در این همایش حضور سرمایه گذار خارجی در پروژه های فناوری اطلاعات را به عنوان گزینه ششم پس از پنج ذینفع فعلی معرفی کرد وگفت: یکی از برنامه های آینده رگولاتوری ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذار خارجی و ورود تکنولوژی به کشور است.
وی افزود: برای ایجاد چنین شرایطی رگولاتوری می باید در قوانین و مقررات خود تسهیلاتی را به وجود آورد، این قوانین را علمی کند و رعایت منافع ذینفعان را در نظر بگیرد تا تعامل با طرف خارجی با آسانی بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه گفت: برای رسیدن به چنین هدفی مهندسانی که صرفا کار مهندسی کرده اند به کار نمی آین بلکه باید رشته ای را تحت عنوان رگولاتوری در دانشگاه ها تعریف و از فارغ التحصیلان این رشته ها دعوت به همکاری کرد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو